Veelgestelde vragen

Wat betekent de naam ViaVé?

‘Via’ staat voor weg, verbinding, van – naar. ‘Avé’ is Latijn voor ‘hallo’ en drukt een begroeting, een welkom uit. De ‘V’ staat ook voor Veluwe, Veilig, Vertrouwd, Vervoer. Kortom, wij heten u van harte welkom bij ViaVé en vervoeren u graag veilig en vertrouwd naar de door u gewenste bestemming op de Veluwe.

Ik heb een klacht. Waar kan ik die indienen?

Wanneer u een klacht heeft, kunt u met ons contact opnemen via telefoonnummer: 0341 – 47 44 77 of de klacht indienen via deze website.

Kan ik ook zonder klantenkaart gebruik maken van ViaVé?

Ja, iedereen kan gebruik maken van ViaVé. Met een klantennummer is reserveren eenvoudiger en soms gelden er speciale regelingen.

De bus van ViaVé kwam 15 minuten eerder dan de afgesproken tijd, mag dat?

Ja, volgens onze spelregels mag dat. Als u bijvoorbeeld reserveert om 15.00 uur, dan kan de bus komen tussen 14.45 en 15.15 uur. Zorg er dus voor dat u dan klaarstaat; de bus kan namelijk niet langer dan twee minuten op u wachten.

Ik heb een taxi besteld en er komt een taxibus?

ViaVé rijdt voornamelijk met taxibussen. U heeft echter altijd een comfortabele zitplaats.

Hoe weet ik zeker dat ik op tijd op mijn bestemming aankom?

Wanneer u naar een huwelijk, begrafenis of crematie moet, of als u een aansluiting op het openbaar vervoer heeft, dan kunt u een prioriteitsrit boeken. Reserveer uw rit bij het callcenter minstens twee uur voor de tijd waarop u op uw bestemming moet zijn. Alleen dan kunnen wij garanderen dat u op tijd bent. U geeft aan het callcenter door om welke afspraak het gaat en vertelt de telefonist dat u graag een prioriteitsrit wilt. Bij een prioriteitsrit kan ViaVé ruim voor het afgesproken ophaaltijdstip bij u voor de deur staan. Houd daar rekening mee. Het kan gebeuren dat u eerder op uw bestemming wordt afgezet dan de afgesproken tijd.

Ik ben mijn klantenkaart kwijt, wat nu?

Zonder klantenkaart kunt u nog steeds reizen met ViaVé. Eigenlijk is uw klantennummer voldoende. Wilt u graag een nieuwe klantenkaart ontvangen? Bel dan met ViaVé, telefoonnummer 088 – 655 77 10.

Mag mijn medisch begeleider gratis mee?

Uw begeleider mag alleen gratis meereizen als u door uw handicap tijdens de rit een begeleider nodig heeft die medische hulp kan bieden. Hiervoor heeft u een indicatie van uw gemeente nodig. Zelf betaalt u het WMO-tarief. Heeft u een indicatie voor medische begeleiding, dan kunt u niet zonder uw begeleider reizen.

Rit Boeken

Kunt u niet reizen met het reguliere openbaar vervoer, omdat u bijvoorbeeld aangepast vervoer nodig heeft? Dan is ViaVé voor u de oplossing.